Wrzesień 21, 2017

Płatności internetowe – najlepsza forma rozliczeń w sieci

akapit

Każdego dnia za pośrednictwem Internetu zawieranych jest tysiące (jeśli nie miliony) transakcji w Polsce i na świecie. Za każdą z tych transakcji trzeba – co oczywiste – zapłacić. Ale nie gotówką. Bo w sieci wszystko odbywa się szybciej i wygodniej, wobec czego na potrzeby internetowego handlu stworzono system błyskawicznych rozliczeń, znany szerzej jako płatności internetowe.

Kartą czy przelewem?

Systemy płatności internetowych pośredniczą w transakcjach finansowych pomiędzy sprzedawcą, a kupującym, umożliwiając tym drugim płatności na wiele różnych sposobów. Najważniejsze i najpopularniejsze z nich to:

  • Płatności kartami kredytowymi/płatniczymi
  • Płatności przelewami online
  • Płatności za pomocą internetowych portfeli tj. Moneybookers czy PayPal
  • Płatności gotówkowe
  • Płatności SMS

Oczywiście przelew za pośrednictwem płatności internetowych, różni się nieco od tradycyjnego przelewu wykonywanego online. Największą różnicą jest czas przepływu środków, który dzięki systemom płatności jest… natychmiastowy! W chwili wykonywania przelewu, jego kwota jest już na koncie odbiorcy.

Podobna zasada działa w przypadku innych form płatności (z wyjątkiem płatności gotówkowych), co jest największym atutem płatności internetowych. Ale nie jedynym. Bo płatności internetowe to także szybszy czas dostawy, większa wygoda i co najważniejsze pełne bezpieczeństwo transakcji.

Płatności internetowe w Polsce

Nic więc dziwnego, że płatności internetowe robią w Polsce „furorę”, a obecnie każdy, kto posiada sklep internetowy lub serwis WWW (albo po prostu sprzedaje coś przez Internet) ma – a przynajmniej powinien mieć – zintegrowany system płatności.

Jaki system? Liderem polskiego rynku płatności online są Platnosci.pl, dostarczające płatności do wielu znanych sklepów czy portali. Tuż za nimi plasuje się system DotPay specjalizujący się przede wszystkim w szybkich płatnościach SMS. Są też inne – Transferuj.pl, Moneybookers czy Przelewy24. Oferta wszystkich firm jest w zasadzie podobna, a wybór zależy głównie od specyfikacji działalności internetowej.

Dodano do: Biznes i finanse

Nie skomentowano.

Zostaw komentarz