Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Prasa biznesowa opiera się kryzysowi. „Bloomberg Businesweek Polska” znów na szczycie

Nowy właściciel „Bloomberg Businessweek Polska” nie kryje zadowolenia ze sprzedaży swojego tytułu – czytamy w magazynie Press. Spółka „Platforma Mediowa Point Group”, która odpowiadała za wcześniejsze wydawanie tygodnika, nie była w stanie wypracować zysku. Dziś wiemy już, jakie zmiany wprowadził nowy wydawca.

Bloomberg Business Week Polska

fotografia: bloombergbusinessweek.pl

Problemy tygodnika rozwiązane

Przypomnijmy, że do IV kw. 2012r. wydawcą tygodnika Bloomberg Businessweek Polska (BBP) była spółka „Platforma Mediowa Point Group”, która oddała swój tytuł w ręce „Gremi Business Communication”.

Dane udostępnione przez Krajowy Rejestr Sądowy dowodzą, że PMPG w 2011r. wykazała stratę na poziomie 1,2 miliona zł netto, a w kolejnym roku o 0,1 miliona zł netto więcej. Ostatecznie Bloomberg Businessweek Polska trafił do firmy GBC, która wprowadziła kilka zasadniczych zmian.

Z informacji podanych przez Press wynika, że GBC wprowadziło m.in. obniżenie kosztów zakupu tytułu do poziomu niespełna 6 zł z 9,90 zł; na liście zmian pojawiła się także zmiana w dystrybucji, a także zmiana cyklu wydawania z 2-tygodnika na tygodnik przy tej samej objętości. Nie znamy ostatecznych wyników BBP, ale jak podaje wydawca – tygodnik ma nakład na poziomie ok. pięćdziesięciu pięciu tys. egzemplarzy (dotyczy zarówno wydania papierowego, jak i sprzedaży internetowej).

Eksperci: „Spadek prasy będzie występował, ale nie w kategorii biznesowej”

W rozmowie z dziennikarzem Press, Anną Małuch rozmawiał Cezary Szymanek redaktor naczelny tygodnika, który jednoznacznie wskazał, że dzięki nawiązaniu współpracy z zagraniczną redakcją, dziennikarze BBP dostarczają pożądanych treści (szacuje się, że nieco ponad 13% czytelników BBP sięga równilegle po Dziennik Gazetę Prawną), dotykających także szerszych problemów makroekonomicznych na świecie.

Kukliński z Polskich Badań Czytelnictwa wskazuje, że pomimo ogólnego osłabienia czytelnictwa w Polsce, prasa biznesowa ma się dobrze i nie będzie słabła – głównie ze względu na nadal satysfakcjonujący zasięg społeczny, ale i dostosowanie kanałów dystrybucji do potrzeb czytelników m.in. poprzez przeniesienie części sprzedaży do internetu.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

0 komentarzy na temat “Prasa biznesowa opiera się kryzysowi. „Bloomberg Businesweek Polska” znów na szczycie”

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *