Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Runic Games nie przeniesie swojego flagowego RPG’a na konsole

Torchlight II na wyłączność dla komputerów osobistych

Fotografia zgodnie z obowiązującą licencją CC

Runic Games odpowiedziało na zapytanie użytkowników konsoli – ci spodziewało się, że twórcy popularnego na komputerach osobistych Torchlight’a II, z czasem zajmą się stworzeniem konsolowego wydania. Tak się jednak nie stanie; twórcy podali w oficjalnym komunikacie, że ich zespół nie planuje dystrybucji tego tytułu na inne platformy sprzętowe niż PC.

Dlaczego Torchight II na konsole jednak nie powstanie?

Przypomnijmy, że pierwsza część Torchlight’a od Runic Games oprócz komputerów osobistych trafiła również na konsole Microsoftu, czyli Xbox’a 360 – w planach był także port na PS3, ale studio ostatecznie wycofało się z tego pomysłu. Oszacowano, że potencjał rynku konsolowego w przypadku tego tytułu był większy niż przypuszczano; liczba graczy na konsolach Xbox przewyższyła tych korzystających z PC. Z tego względu między innymi gracze spodziewali się, że studio odpowiedzialne za kontynuację serii zajmie się jej wprowadzeniem na pozostałe platformy.

Z informacji napływających z branży może wydawać się, że niechęć do wprowadzenia Torchlight’a II na konsole jest efektem problemów technicznych przy wdrażaniu gry na Mac’a, ale to informacje, których nie potwierdziło oficjalnie studio.

Spekuluje się również, że Runic Games pracuje już nad innym projektem bliżej nieokreślonej gry, stąd też zespół ma dość ograniczony czas i zasoby do kompilowania swojego ostatniego dzieła na kolejne platformy.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
2

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

2 komentarzy na temat “Runic Games nie przeniesie swojego flagowego RPG’a na konsole”

  1. Darek pisze:

    Co prawda nie grałem z Torchlight’a I, ale dwójka jest naprawdę przyzwoita. Na szczęście nie miałem okazji siekać w Diablo III, bo pewnie przesiadając się z czegoś co można określić mianem standardu na nieco bardziej budżetową produkcję byłbym zawiedziony. Tak się stało, że gram w Torchlight II w zasadzie od samego początku, czyli od premiery. Konsolowcy niech kupią sobie PC i nie marudzą.

  2. łukasz pisze:

    Szkoda, że wycofują się z tego projektu – prawdopodobnie jest tak jak autor zasugerował w materiale. Pracują sami w niewielkiej ekipie i nie mają czasu na to, aby optymalizować i rozwijać jednocześnie kilku portów na różne platformy. Ograniczenie się do PC jest pewnie uzasadnione ekonomicznie, dlatego trzymają tej a nie innej platformy. Poza tym – wiecie już nad czym nieoficjalnie pracuje Runic Games, czy to na razie tajemnica studia?

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *