Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Marketing w wyszukiwarkach – pozycjonowanie czy AdWords?

Wśród wielu form reklamy w Internecie, niewiele jest takich, o których można powiedzieć, że są równie skuteczne co reklama w wyszukiwarkach. Nie ma przecież co ukrywać, że to właśnie Google i inne wyszukiwarki „napędzają” ruch w Internecie i to właśnie one są najczęściej odwiedzanymi stronami internetowymi. A wobec tego to właśnie reklama w wyszukiwarkach wydaje się być najrozsądniejsza i najbardziej opłacalna.

Problem w tym, jak dokładnie ma ta reklama w wyszukiwarkach wyglądać. Są bowiem dwie drogi – albo zdecydować się na długie i żmudne pozycjonowanie, albo też wybrać drogę „na skróty” czyli linki sponsorowane AdWords. Co wybrać?

Pozycjonowanie?

Na dłuższą metę lepiej sprawdza się prawdopodobnie pozycjonowanie. Nie dość, że wyniki naturalne budzą w użytkownikach Internetu większe zaufanie, to jeszcze okazuje się, że w długiej perspektywie pozycjonowanie jest tańsze. W zależności od frazy różnica ta może wynieść kilka – kilkanaście procent. Niby niedużo, ale zawsze.

Na korzyść pozycjonowania przemawia też fakt, że częściowo można zająć się nim samemu. Dzięki temu oszczędności będą znacznie większe, my zaś zyskamy nową umiejętność i… satysfakcję z dobrze wykonanej pracy.

Linki sponsorowane?

Kampania linków sponsorowanych może przeciwstawić pozycjonowaniu niewiele. A właściwie tylko jedno – czas i pewność osiągnięcia efektów. Bo ile w pozycjonowaniu na efekty trzeba czekać, o tyle w przypadku AdWords są one natychmiastowe – wystarczy zapłacić , a natychmiast zanotujemy wzrost oglądalności naszej strony.

Co więcej, wzrost ten będzie pewny, bo w przeciwieństwie do pozycjonowania, w AdWords nasza witryna nie może „zniknąć” z widocznych miejsc wyszukiwarki.

Razem?

Oczywiście obie formy promocji w wyszukiwarkach można stosować razem, dzięki czemu wykorzystamy wszystkie zalety pozycjonowania i linków sponsorowanych. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku nowych stron, które w trakcie pozycjonowania, można promować za pomocą AdWords. W ten sposób zapewniamy stronie ruch od samego początku jej istnienia w sieci.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
1

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

1 komentarz na temat “Marketing w wyszukiwarkach – pozycjonowanie czy AdWords?”

  1. WA.O pisze:

    Google Adwords jest z pewnością wygodniejsze, chociaż wymaga znacznie większego budżetu od SEO, poza tym nie dostarcza długotrwałego efektu. Wypadałoby raczej podziałać w SEM i zająć się tworzeniem content marketingiem, bo moim zdaniem tradycyjne metody pozycjonowania jako takiego powoli się kończą. Google coraz mocniej stawia na jakościowe witryny i będzie coraz trudniej przebić się ze stronami do satysfakcjonujących pozycji w TOP 10.

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *