Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Jak ubierać się do pracy w biurze?

Dress code, potocznie nazywany jako etykieta stroju. Na jego podstawie w biznesie ustanawiane są zasady, jak powinien wyglądać strój służbowy. Wielkość miejsca, w którym pracujesz, nie ma większego znaczenia. Może to być małe biuro albo ogromna korporacja. Ważną kwestią jest ubiór.

W czym do pracy w biurze?

W pracy nie tylko oceniane są umiejętności, doświadczenie, ale też duże znaczenie ma to, w co jesteś ubrani. Są firmy, w których odgórnie, w zapisie regulaminowym, ustalone są zasady, jak powinien wyglądać ubiór. Zdarza się tak, że pewne branże mają gotowe stroje służbowe. Mowa tu o pracy, np. w gastronomii, czy sklepie odzieżowym. Pracując w sferze biznesowej, należy stosować się do reguł. To jak powinniśmy się ubrać, uzależnione jest również od stanowiska, na jakim pracujemy. Inny ubiór będzie miał kierownik, a inny pracownik podrzędny. Dress code wyznacza również, w jakim kolorze powinien być strój.

Nadal wiele osób nie zwraca uwagi na swój wygląd i stylistykę ubioru. W biznesie często jest tak, że klienci patrzą na kwestię z tym związaną. W zależności od tego, czy zrobimy dobre pierwsze wrażenie, może być podjęta decyzja odnośnie do losów zawarcia współpracy. Czym to jest spowodowane? Otóż kontrahenci chcą zawierać umowy i prowadzić biznesy, z osobami, które wyglądają schludnie i elegancko. Osoby nieumiejące o siebie zadbać mogą również nie potrafić dopilnować biznesowych spraw. Jeśli pracownik chce, żeby traktowano go poważnie, powinien pamiętać o zachowaniu klasy i stylu w ubiorze oraz dbaniu o estetyczny wygląd.

Jak się ubrać na spotkanie biznesowe?

To, w jaki sposób ma obowiązek ubierać się biznesmen, powinno być podyktowane sposobem, w jaki podchodzi do obowiązków biznesowych oraz do innych osób. Do podstawowego stroju powinny się zaliczać takie elementy garderoby jak: garnitur, marynarka, koszula, krawat i skarpetki.

Podstawą jest oczywiście garnitur. Należy go dopasować tak, żeby nie był ani za duży, ani za mały. Dobrze dobrany garnitur będzie pokazywał pewność siebie, profesjonalizm osoby, która go będzie nosiła. Należy pamiętać, żeby rękawy w marynarce zakrywały nadgarstki, ale też odkrywały mankiety koszuli na ok.1,5 cm.

Kwestia marynarki jest również bardzo ważna. Mężczyźni często zapinają wszystkie guziki w niej. A to duży błąd! Należy zapinać tylko jeden. Nie wolno nic wkładać do kieszeni. W marynarce jedynie górna kieszonka może być wypełniona butonierką.

Koszula, jaką trzeba nosić pod marynarką, musi mieć długi rękaw. Krótki rękaw może być oznaką nieelegancji i braku gustu. Kolor biały zazwyczaj zarezerwowany jest na specjalne okazje, typu wesele czy chrzciny. Jeśli zdecydujesz się na ciemny garnitur, to odpowiednia do niego będzie koszula w jasnym kolorze.

Kolejnym elementem ubioru jest krawat. Właściwie dodatek do całości. Taka męska ,,biżuteria”. Dobrym sposobem wyboru krawata, jest dopasowanie go do koloru koszuli. Warto pamiętać, żeby jego wiązanie nie sięgało dalej niż wysokość paska. Aby krawat był elegancki, najlepiej jest wybrać go w stonowanych kolorach, bez wzorów i przyciągających uwagę kolorów.

Strój będzie kompletny, jeśli nie zapomnimy o skarpetkach. Podstawową zasadą i łatwą do zrealizowania jest dobór skarpet pod kolor paska od spodni i butów. Należy pamiętać, że nie mogą one odkrywać łydek. Jeśli pracujesz na mniej poważnym stanowisku, możesz pozwolić sobie na kolorowy akcent, w postaci skarpetek. Ciekawe wzory i kolory znajdziesz, np. w sklepie: https://nanushki.com/61-happy-friends-from-work. Kolorowe skarpetki to wesoły akcent stroju biznesowego. Trzeba jednak zachować rozwagę podczas dopasowywania ich do garnituru.

Istnieją również zawody, w których mężczyzna nie musi ubierać się formalnie. Może mieć elegancki strój, ale swobodny. Mimo wszystko nadal dobrze jest wyglądać elegancko. W takim przypadku biały t-shirt a na niego ubrana marynarka bez podpinki. Do takiej góry garderoby można włożyć jeansy oraz dopasować buty wiązane na sznurówki. Taki styl nadal pozostanie elegancki, ale będzie swobodny.

Dobrze dobraną uwagą jest to, że nie sam ubiór określa to, jacy jesteśmy. Nasza osobowość pokazuje, że w dobrze dobranym stroju wyglądamy właściwie.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

0 komentarzy na temat “Jak ubierać się do pracy w biurze?”

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.