Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

E-commerce w Polsce

Jak zacząć?

Polski e-commerce rozwija się bardzo szybko. Obecnie zajmuje 13. miejsce wśród najprężniej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wniosek? To ogromna szansa dla inwestorów. Warunek jest jeden – trzeba dobrze zacząć. Dobrze, czyli jak? Już tłumaczymy!

Po pierwsze, przeprowadź dokładny research! Twój sklep musi przecież przyciągnąć klientów, a konkurencja jest ogromna. W samym 2018 r. powstało blisko 1800 nowych sklepów, a na rynku jest ich znacznie więcej. Dlatego też trzeba znaleźć sektor, w którym konkurencja jest niewielka lub będziesz w stanie przy niewielkim nakładzie pracy i rozsądnej strategii marketingowej szybko wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki.

Liczba użytkowników, którzy decydują się na zakupy w sklepach internetowych, stale rośnie. Niektórzy mogą być zaskoczeni faktem, że coraz więcej osób po pięćdziesiątym roku życia decyduje się na zakupy w internecie. Dlaczego? Głównie z powodu na możliwość zamówienia towaru w dowolnym momencie, bez wychodzenia z domu. To niezwykle wygodne, a co więcej produkty są często tańsze, niż w sklepach stacjonarnych, dzięki temu coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w internecie. Przedsiębiorcy zauważyli ten trend, dlatego sklepy internetowe stają się bardzo proste w obsłudze i przyjazne użytkownikom w każdym wieku. Koniecznie musisz o tym pamiętać, projektując sklep. Postaw na minimalizm i prostą obsługę, a dzięki temu przyciągniesz potencjalnych klientów.

Z jakich urządzeń najczęściej korzystają użytkownicy? Na szczycie rankingu są laptopy, bo aż 74% internatów wykorzystało je do zrobienia zakupów. Drugie miejsce na podium zajmują smarthphony z wynikiem 61%, a ostatnie miejsce w czołówce należy do komputerów stacjonarnych. Dane pochodzą z tego artykułu https://paq-studio.com/blog/e-commerce-w-polsce-statystyki/ . Zapewne nikogo nie dziwi, jak wysoko w rankingu znalazły się telefony. Pamiętaj o tym, żeby Twój sklep był zoptymalizowany pod urządzenia mobilne. Według szacunków ekspertów zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych będą coraz popularniejsze!

O czym koniecznie musisz pamiętać, jeśli chcesz założyć sklep internetowy? Znajdź branżę, w której konkurencja jest niewielka, dzięki temu będzie Ci łatwiej przebić się w wynikach wyszukiwania. Zwróć szczególnie uwagę na optymalizację strony na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że sklep musi być prosty w obsłudze, a proces składania zamówienia powinien być intuicyjny. To gwarantuje Ci sukces w branży e-commerce!

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

0 komentarzy na temat “E-commerce w Polsce”

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *