Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.
Gadżety reklamowe – dobry sposób na reklamę
Każdy z nas dostał pewnie kiedyś zapalniczkę, długopis czy kubek z nadrukiem danej firmy. Podarunek ten nie miał dla nas zapewne większego znaczenia, wobec czego nie zdawaliśmy sobie sprawy, że właśnie padliśmy „ofiarą” zaplanowanej akcji marketingowej. Akcji z wykorzystaniem gadżetów reklamowych, które z roku na rok stają się coraz popularniejszym sposobem naprzyciągnięcie uwagi klienta.
Gadżety reklamowe – tanie i przyjazne
Gadżety reklamowe są wykorzystywane w marketingu od dawna, jednak chyba nigdy nie mieliśmy do czynienia z takim wysypem kubków, smyczy, breloczków czy długopisów reklamowych. Skąd wzięła się ta nagła popularność? Powody – według mnie – są dwa.
Pierwszym jest bez wątpienia cena gadżetów reklamowych, które bądź co bądź należą do najtańszych form reklamy. Długopis z nadrukiem kosztuje kilkadziesiąt groszy, dzięki czemu na taki sposób promocji może zdecydować się zarówno niewielka firma jak i organizacja czy stowarzyszenie. Ma to szczególne znaczenie w obecnych czasach, kiedy to nakłady wydawane na reklamę drastycznie maleją. Ze względu na kryzys oczywiście.
Drugi powód tkwi w strategiach marketingowych przedsiębiorstw, które ostatnio bardzo się zmieniły. Tradycyjne formy reklamy tj. spoty w telewizji czy banery w Internecie, potencjalnego klienta zwyczajnie męczą. O gadżetach reklamowych powiedzieć tego nie można. Bo przecież nikt nie wkurzy się, gdy dostanie do ręki darmową zapalniczkę albo otwieracz do piwa.
Świat gadżetów reklamowych
Wszystko to sprawia, że branża gadżetów reklamowych ciągle się rozwija, a każdego dnia w Polsce powstają nowe agencje reklamowe, oferujące coraz to nowe artykuły promocyjne. Dzięki temu coraz więcej firm zamiast zwyczajnych zapalniczek czy długopisów, wybiera gadżety ekskluzywne – wizytowniki, popielniczki albo… alkohole reklamowe! Bo tylko takie gadżety są w stanie rzeczywiście przykuć uwagę i „przebić się” w bogatym świecie gadżetów reklamowych.
Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?
Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.
Najlepszym gadżetem reklamowym bez wątpienia jest kalendarz kieszonkowy. Jest nadal chętnie wykorzystywany do zapisywania ważnych wydarzeń i kontaktów, nawet kiedy znaczącą przewagę rynkową zdobywają nowoczesne urządzenia mobilne.
Kalendarz jest trwały i korzysta się z niego przynajmniej przez rok, a to potrafi na trwałe przekonać potencjalnych klientów do marki jako takiej.