Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Jakie prawa ma pasażer samolotu?

Fotografia zgodnie z obowiązującą licencją CC by Marco Verch

Zastanawiasz się, jakie prawa ma pasażer pociągu a jakie samolotu? Czy masz prawo do zwrotu pieniędzy za przejazd? Czy możesz ubiegać się o zmianę daty lotu? Koniecznie zobacz, o co pytają nasi czytelnicy.

Prawa pasażerów linii lotniczych

Zobacz pytania czytelników serwisu E – Journalist:

Gerard pyta: Zastanawiam się, jakie prawa mają pasażerowie linii lotniczych?

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
3

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Racjonalne zarządzanie domowym portfelem

Barbara Zadrożna

Jakie garnitury na wesele?

Barbara Zadrożna

Najskuteczniejsza reklama w internecie

Barbara Zadrożna

Co robi ślusarz?

Barbara Zadrożna

Ile powinien ważyć plecak szkolny?

Barbara Zadrożna

Czekamy na Twój komentarz

3 komentarzy na temat “Jakie prawa ma pasażer samolotu?”

  1. miro93 pisze:

    No niby tak jest, ale jeśli nasz samolot spóźnia się jakiś czas to nie możemy liczyć na pomoc od razu. W przypadku lotów do 1500 km prawo opieki przysługuje dopiero wtedy, kiedy opóźnienie samolotu trwa dłużej niż dwie godziny. W przypadku gdy ktoś leci dalej niż 1500 km to wówczas czas ten wydłuża się do trzech godzin. Tyle samo czasu będą musiały czekać osoby, które lecą na odległość 1500-3500 km. Jeśli ktoś leci dalej to prawo opieki przysługuje mu dopiero wtedy kiedy samolot spóźnia się przynajmniej cztery godziny.

  2. niezalogowany pisze:

    Pasażerowie mają także prawo do odszkodowania lub także do zwrotu ceny biletu i bezpłatnego powrotu. Taki przywilej jednak nie przysługuje każdemu. Mogą z tego skorzystać tylko i wyłącznie osoby, którym odmówiono wejścia na pokład, których lot został odwołany, a także osób które dotarły na miejsce dopiero z trzygodzinnym opóźnieniem. Wówczas można zwrócić się do przewoźnika z prośbą o to, żeby zwrócił nam część kosztów podróży. Takie odszkodowanie będzie wynosiło w zależności od długości trasy od 250 do 600 euro.

  3. Józef pisze:

    Dobre pytanie. No ale z tego co wiem to pasażerowie mają prawo do opieki. Chodzi tutaj o to, że jeśli nasz lot zostanie odwołany to linie lotnicze nie mogą nas zostawić tak po prostu. Muszą coś nam zaproponować. Musi nam wtedy zapewnić jakieś wyżywienie oraz napoje, a także dostęp do rozmów telefonicznych. Jeśli naprawdę będziemy musieli długo czekać na kolejny lot, a nie mamy się gdzie podziać to linie lotnicze powinny nam także zapewnić jakieś zakwaterowanie w hotelu wraz z całym transportem z lotniska na miejsce zakwaterowania.

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *