Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop. Czy to trudne?

Wykorzystaj możliwości jakie daje ci sam PrestaShop. Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego znajdziesz miejsca gdzie możesz wpisywać rzeczy związane z pozycjonowanie ( tzw. SEO ).

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop. Czy to trudne ?

Wykorzystaj możliwości jakie daje ci sam PrestaShop. Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego znajdziesz miejsca gdzie możesz wpisywać rzeczy związane z pozycjonowanie ( tzw. SEO ) . Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego wybierz z menu po lewej preferencje a następnie ruch . Pierwszym elementem jest moduł SEO & URL gdzie znajdziesz swoje strony. To są strony które nie są produktami i nie są kategoriami gdzie możesz w edytować tytuł strony. Wybierz kontakt po lewej stronie ikona ołóweczka > Kliknij go czyli Edytuj. Tutaj widzimy nazwę strony. Powinna ona zostać taka jaki jest tytuł strony.

To jest bardzo ważne żeby tu wpisać tytuł taki jaki odpowiada stronie czyli na przykład kontakt. Ja mam wpisane „kontakt z nami sklepy internetowe szablony PrestaShop”. Po prostu napisz „Skorzystaj z formularza kontaktowego – PrestaGuru sklepy internetowe szablony PrestaShop”. Jak widzisz dodaję tutaj słowa kluczowe a następnie słowa kluczowe meta. Możesz wypełnić te słowa choć nie musisz. Następnie „przepisany URL” – to zostaw tak jak jest. Po dokonaniu tych zmian kliknij zapisz. W podany powyżej sposób zmodyfikuj wszystkie strony które widzisz w tym elemencie. Teraz przechodzimy na dół otworzonej strony. Ustaw URL -moduł Ustaw URL służy do aktywowania dodatkowych opcji.

Najważniejszym z nich jest przyjazny adres URL. Przyjazny adres URL to jest taki URL który będzie jak najbardziej zrozumiały dla zwykłego człowieka. Czyli będzie zawierał takie że nazewnictwo jakie jest przyjazne użytkownikowi czyli na przykład do twojego sklepu „buty sportowe”. Jeżeli tego nie włączysz to może być taka sytuacja że ta nazwa będzie wyglądała ta „8438.html” Taki adres nic nie mówi ani użytkownikowi ani robotowi który skanuje Twoja stronę. Po zmianie na „Przyjazna adres URL” na TAK kliknij Zapisz.

Jeżeli w tym polu masz ustawione „Przekieruj do kanonicznego jako 302” zmień to na 301 jest to zalecane gdyż uruchomisz. Kolejnym elementem jest „Schemat URL” i też tutaj nic nie zmieniasz ponieważ to co jest tutaj zawarte zazwyczaj jest i tak wymagane przez system Prestashop. Można wygląd linku zmienić poprzez dodatkowy moduł o którym powiem później. Możesz też zaznaczyć „Wyświetl atrybuty w tytule meta produktu” klikasz TAK robisz Zapisz. Warto to zrobić nie zaszkodzi też generowanie pliku robots. „Wygeneruj plik robots.txt” . Teraz przejdziemy do kategorii. Nazwa kategorii którą wybierasz to nie jest Wszystko co powinieneś zrobić w tym elemencie. Jest to jeden z bardzo ważnych elementów które musisz zrobić. Musisz zrobić opis. Wchodzisz w kategorie – klikasz po prawej stronie „edytuj” i widzisz nad nazwą kategorii u mnie to jest „pomoc techniczna PrestaShop”. Poniżej masz też opis i ten opis powinien być nasycony słowami kluczowymi do których się odnosi dana kategoria i twój sklep.

Co oznacza że należy w miarę często używać słów kluczowych albo fraz kluczowych w odmianach tak żeby to było zrozumiałe a nie wyszło z tego co jakieś dziwadło. Tutaj widzisz tak jak to widzi robot czyli tytuł, link, opis. Zobaczysz ile tego opisu się przenosi w meta tytuł. To też jest bardzo istotny element. Należy go uzupełnić treścią. Zaleca się siedemdziesiąt znaków. Opis meta też jest bardzo ważny . Tutaj już możemy użyć do stu sześćdziesięciu znaków. Kolejne słowa kluczowe możesz wpisać w „Przyjazny adres URL”. Najpierw będzie nazwa produktu później będzie link i tak jak mówię nie powinien być za długi. Następnie będzie opis który jest pobierany z długiego opisu. Możesz to zmienić ale Ja to zostawiam tak jak jest bo zazwyczaj jest tak że piszę te teksty już tak dobrze że one są pobierane automatycznie i nic nie muszę zmieniać. Choć czasami warto coś tam zmodyfikować w przyjaznych adres URL to widzisz jak to będzie wyglądało ważne żeby adresach URL. W ogóle w twoim sklepie te adresy powinny być stałe. To znaczy że nawet jak coś się zmienia i nawet jak zmieniasz w przyszłości nazwę produktu to skopiuj wcześniej sobie cały ten URL i później wklej żeby był zawsze takie same.

Powyżej przedstawiłem Ci jak sam PrestaShop pomaga w pozycjonowaniu. Oczywiście możesz zrobić sam lub możesz to zlecić firmie pozycjonerskiej. To wszystko zależy od ciebie ale ważne jest żeby te elementy były zrobione ponieważ one w znakomity sposób powodują wzrost pozycji wyszukiwarkach a Google bardzo często podnosi pozycję choćby tylko dlatego że jest poprawnie opisane zdjęcie Teraz pokażę jak sprawdzić jakie mamy nasycenie słów kluczowych. Ja to robię tak, że wpisuje sobie adres swojej strony w wyszukiwarkę. Wchodzę sobie na stronę główną naciskam Control f i wpisuje słowo kluczowe. U mnie na stronie widać że jest 60 słów kluczowych a to jest całkiem fajny wynik. W kolejnym kroku sprawdzam sobie na głównej stronie źródło strony i robię to samo kontrol F i wpisuje słowo „Prestashpo”. I tutaj już mam 812 słów kluczowych jak widać te ukryte słowa kluczowe które się znajdują w obrazkach i wielu innych miejscach podnoszą nam nasycenie tymi słowami kluczowymi.

To samo robię dla kategorii i podkategorii. Po prostu trzeba to posprawdzać. Nie ma jednej dobrej liczby słów kluczowych bo Google nie stosuje swoich algorytmu wprost. Czyli im więcej będzie słów kluczowych na danej stronie tym będzie wyższa pozycja strony. Wręcz można przesadzić. Także to wszystko musi być naturalne. Google uważa że strona powinna być szybka i przyjazna użytkownikowi czyli wyświetlać się zarówno na komputerze z dużym ekranem z małym ekranem na tablecie i na telefonie.

Literki nie powinny być zbyt małe przyciski zbyt małe itp.. Zawsze myśl o swoim użytkowniku i zastanów się czy to jak zaprojektowałeś stronę to jest dla niego wygodne. To co zrobiliśmy to była optymalizacja SEO off-site.

Czyli zrobiona na twojej stronie. Możesz potem poczytać na poszczególne tematy w Internecie. Poszukaj na blogach co to jest nagłówek H1 H2 H3 Jak się je stosuje i kiedy. Ale w moim opisie było wszystko opisane w takim zakresie Jak ci wystarczy do zmodyfikowanie z twojej strony aby była przyjazna dla wyszukiwarek. Zobacz jak my robimy pozycjonowanie sklepu Prestashop

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

0 komentarzy na temat “Pozycjonowanie sklepu PrestaShop. Czy to trudne?”

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *