Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Wizerunek firmy w sieci

W 2021 roku na całym świecie ponad 4 mld ludzi korzystało z internetu za pośrednictwem smartfona. Prognozy przewidują, że ta liczba będzie się jeszcze zwiększać. Ma to szczególne znaczenie dla małych lokalnych firm, które chcą skutecznie pozyskiwać klientów. Aby tak było, powinny one posiadać responsywną stronę internetową. Jaki wpływ ma responsywność na budowanie i rozwój biznesu lokalnego? Sprawdźmy.

Klient w sieci

To pierwszy, ale nie najważniejszy czynnik. Responsywna strona internetowa oznacza wyższe pozycje w Google. Oczywiście w ślad za responsywnością musi iść prawidłowe pozycjonowanie. Jednak bez dostosowania witryny do urządzeń mobilnych z pewnością przegra ona w rankingu z innymi witrynami. Wszystko przez uruchomiony w 2015 roku algorytm odpowiedzialny właśnie za responsywność. Dlaczego wysoka pozycja jest tak ważna w lokalnym biznesie? Przede wszystkim ułatwia Ci znalezienie klientów w sieci. A to tam większość z nich rozpoczyna poszukiwania firm – zwłaszcza tych z okolicy. Osoby, które poszukują marek w swoim mieście, chętniej chcą skorzystać z usługi firm, które posiadają własną stronę i często robią to w przeciągu 1-2 godzin od momentu rozpoczęcia poszukiwań. A większa ilość klientów to większa sprzedaż!

Firma w sieci, czyli jak informatyka oszczędza czas

Lokalna firma musi umożliwiać swoim potencjalnym klientom bezpośredni kontakt z pracownikami firmy. Dzięki responsywności numery telefonów oraz adresy (tradycyjny, jak i e-mailowy) będą lepiej widoczne. Odbiorcy będą mogli jednym przyciskiem zadzwonić i zapytać o usługi, umówić się na konkretny termin, a nawet złożyć zamówienie. A jeśli będą chcieli dotrzeć do Twojej firmy osobiście, wystarczy, że zaprowadzi ich do Ciebie nawigacja – bo adres będzie dla nich ogólnie dostępny.

Klient internetowy

Tworząc responsywną stronę internetową, poszerzasz ilość swoich klientów o osoby, które korzystają ze smartfonów, by przeglądać treści w sieci. A tych z roku na rok jest coraz więcej. Lokalne firmy muszą być dostępne na już. Często szukamy o nich informacji, gdy jesteśmy na mieście czy w podróży i jedynym urządzeniem, które mamy przy sobie, jest smartfon. Jeśli Twoja witryna będzie nieczytelna, zniecierpliwiony klient z pewnością szybko z niej ucieknie i zacznie szukać rozwiązania u konkurencji.

Wiarygodna firma

Responsywność nie jest już wartościowym dodatkiem do strony internetowej, ale obowiązkiem każdej firmy, która decyduje się na stworzenie własnej witryny. Klienci oczekują, że wszystkie przeglądane przez nich strony będą świetnie wyglądać, niezależnie od rozmiaru ekranu urządzenia, na którym się wyświetlają. Jeśli tak nie jest, odbiorcy podświadomie klasyfikują taką firmą jako gorszą. Zmniejsza się Twoja wiarygodność, a klienci przestają Ci ufać. W efekcie Twoja firma generuje mniejsze zyski.

Nie musisz jednak znać się na wszystkim. Prowadzisz biznes, więc często nie masz wiele czasu, by tworzyć własne miejsce w sieci. Wielu z nas nie posiada tak szerokiej wiedzy o programowaniu i internecie. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć optymalną stronę internetową, wybierz odpowiednią agencję, która zadba o odpowiedni wygląd Twojej strony. Więcej informacji na temat internetowej agencji marketingowej znajdziesz tutaj: https://e-journalist.pl/najskuteczniejsza-reklama-w-internecie/

Jak widzisz, stworzenie własnej responsywnej strony daje wiele korzyści. Dziś nie jest to jedynie dodatek do naszego biznesu, ale obowiązkowy element każdej działalności.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Czekamy na Twój komentarz

0 komentarzy na temat “Wizerunek firmy w sieci”

Napisz komentarz ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *