Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.
Mikroprzedsiębiorstwa gonią nowoczesne technologie. Social media masowo wykorzystywane do promocji własnej marki
Zdaniem ekspertów z branży IT – polscy przedsiębiorcy coraz częściej doceniają nowoczesne technologie i wykorzystują sprawdzone narzędzia do promowania swoich produktów. Badania potwierdzają narastające trendy.
Właściciele niewielkich firm na dobre otworzyli się na media społecznościowe, które ich zdaniem pozwalają na osiąganie znacznie szerszych strategii biznesowych, pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie sieci kontaktów partnerskich.
Kontakt z klientem. Jak trafić do konkretnego odbiorcy?
Aktywne prowadzenie profilu na Facebooku czy innym medium społecznościowym pozwala nie tylko na tanią reklamę usług, ale i możliwość dotarcia do strategicznych odbiorców dzięki kompletnym danym statystycznym, tutaj m.in. wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania oraz inne. Kompletna analiza dyskusji prowadzonej przez użytkowników mediów społecznościowych pozwala na zidentyfikowanie naszych najmocniejszych stron i naukę w nowoczesnym kontakcie z klientem.
Poza tym media społecznościowe to także sposób na poprawienie kondycji kadry firmowej, ponieważ za pośrednictwem najpopularniejszych narzędzi takich jak Facebook jesteśmy w stanie precyzyjnie znaleźć osoby na konkretne stanowisko, szczególnie jeśli chodzi o dynamicznie rozwijające się i stosunkowo młode branże, takie jak chociażby IT.
Eksperci podkreślają, że kontakt z wcześniej wybranymi osobami jest znacznie efektywniejszy, a koszty wyraźnie zredukowane. To doskonały sposób na ominięcie spraw administracyjnych jak w przypadku zatrudniania stażysty czy pracownika z Urzędu Pracy, a tym samym szybszą możliwość rozbudowywania kadry. Ma to niebagatelne znaczenie w okresie kiedy na rynku pracy przybywa osób bezrobotnych, a na każde nasze ogłoszenie przedsiębiorca zostaje zasypany wieloma dokumentami z CV, które w efekcie nie mają zbyt wiele wspólnego z branżą w jakiej działa. Przypomnijmy, że sytuacja na rynku pracy ciągle się pogarsza, a wskaźniki bezrobocia nadal rosną (czytaj także: Gwałtowny wzrost bezrobocia w Polsce).
Wzrost sprzedaży w małych firmach dzięki social mediom
Media społecznościowe dają szerokie spektrum do polepszania wyników sprzedażowych i poprawiania procesów na ścieżce rekrutacyjnej w firmie. Regularnie, dobrze prowadzony profil społecznościowy samego właściciela firmy pozwala na budowanie silnej identyfikacji i wykreowania go na eksperta w swojej dziedzinie. Z badań wynika także, że działalność w mediach społecznościowych firm monitorują nie tylko potencjalni pracownicy, ale i firmy technologiczne związane z sektorem, w którym pracuje przedsiębiorstwo. Z badań wynika, że przeszło 90 % absolwentów szkół wyższych sprawdza informacje na temat potencjalnego pracodawcy w sieci.
Przypomnijmy, że w tej chwili REGON może pochwalić się przeszło 3,5 mln firm, z których większość to jednostki zatrudniające do dziewięciu pracowników. Przedsiębiorstw z kapitałem ludzkim na poziomie 50 – 250 jednostek jest niewiele, bo zaledwie 1 %.
Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?
Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.
Być może polskie firmy z sektora MŚP gonią media społecznościowe, to nie uważam, żeby w przypadku każdego rodzaju biznesu było to zasadne. Coraz częściej trafiam na fapage’y firm, które powinny skupić się na zupełnie innych kanałach komunikacji (szczególnie sektor przemysłowy i budowlany w modelu B2B).