Lipiec 19, 2019

Prasa biznesowa opiera się kryzysowi. “Bloomberg Businesweek Polska” znów na szczycie

akapit

Nowy właściciel “Bloomberg Businessweek Polska” nie kryje zadowolenia ze sprzedaży swojego tytułu – czytamy w magazynie Press. Spółka “Platforma Mediowa Point Group”, która odpowiadała za wcześniejsze wydawanie tygodnika, nie była w stanie wypracować zysku. Dziś wiemy już, jakie zmiany wprowadził nowy wydawca.

Bloomberg Business Week Polska

fotografia: bloombergbusinessweek.pl

Problemy tygodnika rozwiązane

Przypomnijmy, że do IV kw. 2012r. wydawcą tygodnika Bloomberg Businessweek Polska (BBP) była spółka “Platforma Mediowa Point Group”, która oddała swój tytuł w ręce “Gremi Business Communication”.

Dane udostępnione przez Krajowy Rejestr Sądowy dowodzą, że PMPG w 2011r. wykazała stratę na poziomie 1,2 miliona zł netto, a w kolejnym roku o 0,1 miliona zł netto więcej. Ostatecznie Bloomberg Businessweek Polska trafił do firmy GBC, która wprowadziła kilka zasadniczych zmian.

Z informacji podanych przez Press wynika, że GBC wprowadziło m.in. obniżenie kosztów zakupu tytułu do poziomu niespełna 6 zł z 9,90 zł; na liście zmian pojawiła się także zmiana w dystrybucji, a także zmiana cyklu wydawania z 2-tygodnika na tygodnik przy tej samej objętości. Nie znamy ostatecznych wyników BBP, ale jak podaje wydawca – tygodnik ma nakład na poziomie ok. pięćdziesięciu pięciu tys. egzemplarzy (dotyczy zarówno wydania papierowego, jak i sprzedaży internetowej).

Eksperci: “Spadek prasy będzie występował, ale nie w kategorii biznesowej”

W rozmowie z dziennikarzem Press, Anną Małuch rozmawiał Cezary Szymanek redaktor naczelny tygodnika, który jednoznacznie wskazał, że dzięki nawiązaniu współpracy z zagraniczną redakcją, dziennikarze BBP dostarczają pożądanych treści (szacuje się, że nieco ponad 13% czytelników BBP sięga równilegle po Dziennik Gazetę Prawną), dotykających także szerszych problemów makroekonomicznych na świecie.

Kukliński z Polskich Badań Czytelnictwa wskazuje, że pomimo ogólnego osłabienia czytelnictwa w Polsce, prasa biznesowa ma się dobrze i nie będzie słabła – głównie ze względu na nadal satysfakcjonujący zasięg społeczny, ale i dostosowanie kanałów dystrybucji do potrzeb czytelników m.in. poprzez przeniesienie części sprzedaży do internetu.

Dodano do: Biznes i finanse

Nie skomentowano.

Zostaw komentarz