Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.
CPC czy CPM? Na pewno wiesz, jak działa Google AdWords?
Oprócz pozycjonowania istnieje jeszcze jeden sposób na poprawę pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce, mowa tu o wykorzystaniu systemu Google AdWords. Jak sama nazwa wskazuje system te stworzyła firma Google. Ma on umożliwić natychmiastową poprawę pozycji danej strony w odniesieniu do konkretnych słów kluczowych.
Jak działa system Google AdWords?
Zasada jest dość prosta: wpłacamy odpowiednią kwotę na specjalnie dla nas wygenerowane konto i nasza strona trafia ponad wszystkie inne nie korzystające z AdWords do grupy tak zwanych linków sponsorowanych. Bardzo korzystnym rozwiązaniem jest zasada płacenia jedynie za każde kliknięcie, które przekierowuje potencjalnego klienta na naszą stronę internetową (istnieje też opcja opłaty za wyświetlenia). Czyli płacimy tak naprawdę za efekt.
Cost Per Click (CPC)
Samo wpłacenie dowolnej kwoty nie zapewni nam wymiernych efektów. Oczywiście tak jak w przypadku pozycjonowania tak i opłaty za AdWords zależne są głównie od popularności danej frazy. Jako klient Google dostajemy do dyspozycji niezwykle rozwinięty system, pozwalający nam na różne sposoby monitorować postępy naszej kampanii. Do podstawowych czynności należy ustalenie budżetu dziennego, czyli kwoty jaką możemy przeznaczyć na AdWords w ciągu jednego dnia, oraz kwoty CPC (z angielskiego cost per click) czyli po Polsku: cena za jedno kliknięcie.
Jeśli jesteśmy jedną z niewielu firm korzystających z AdWords na dane słowo kluczowe to wystarczy niewielka kwota CPC i wylądujemy wysoko wśród wyników AdWords, niestety popularne frazy wymagają znaczniejszych inwestycji. Budżet z kolei decyduje o częstotliwości pojawiania się naszej frazy. System AdWords bowiem stara się tak dopasować wyświetlanie naszych reklam by było ono w miarę regularne. Oczywiści i na to możemy mieć wpływ, decydując się, na przykład, na to by nasza strona pojawiała się w wynikach wyszukiwani jedynie między godziną 12.00 a 16.00.
Już tak krótka prezentacja pokazuje jak ciekawym i przydatnym narzędziem może być AdWords. Wystarczy godzina spędzona z zasadami działania systemu AdWords i już będziemy w stanie samodzielnie stworzyć własną kampanię (oczywiście w podstawowym zakresie).
Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?
Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.