Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA
Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.
Za 10 lat Facebook stanie się globalną wyszukiwarką? Tego chce Zuckerberg
W ciągu dekady Facebook ma stać się bezpośrednią konkurencją dla Google. Zdaniem Zuckerberga, jego serwis społecznościowy zdobędzie znaczną część rynku wyszukiwań, a to m.in. ze względu na znacznie bardziej obszerny indeks treści. To możliwe?
Zuckerberg chce konkurować z Google
Z informacji podanych przez Business Insider wynika, że Zuckerberg chce rozszerzenia funkcjonalności wyszukiwarki w obrębie Facebooka i prezentować znacznie więcej wyników niż dotychczas [Graph Search].
- Czytaj też: Adrian Pakulski z Redseocopy.pl o trendach SEO w 2015r. | Polski rynek SEO czeka kilka fundamentalnych zmian, a w tym m.in. odejście z rozliczenia za wyniki, skupienie się na […]
Facebook chce stworzenia wyszukiwarki, która w pierwszej kolejności zdominuje rynek mobilny, a dopiero z czasem pojawi się na desktopach.
Przypomnijmy, że podstawowe funkcjonalności zaimplementowanej wyszukiwarki Facebook Search już teraz pozwalają na przeglądanie zasobów serwisu w poszukiwaniu:
- treści postów,
- materiałów wideo,
- fotografii,
a także linków udostępnionych publicznie.
Tylko dla mnie, dla znajomych, publiczne
W ramach Facebook Search użytkownicy mogą przeglądać treści udostępnione w obrębie 3 kategorii:
- tylko dla mnie: treści nie pojawią się w wyszukiwarce,
- znajomi: treści będą dostępne tylko dla znajomych,
- publiczne: każdy ma dostęp do treści.
Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?
Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.
Trend jest słuszny. Facebook jest nakładką na internet o potencjalnie równie wysokim zasięgu, jak Google. Dziwię się, że Zuckerberg już 1-2 lata wcześniej nie wprowadził konkretnego wdrożenia. Na FB jest tak dużo treści opartych o polecenia ludzi, że aż dziw bierze, że jeszcze nie ma konkretnej wyszukiwarki. Na razie Facebookowi Search dużo brakuje, żeby można było mówić o tej funkcjonalności w kontekście konkurencji, ale z czasem – kto wie.
Nie wiem, czy Facebook ma odpowiednie zasoby do zagospodarowania. Było nie było to media społecznościowe są przepełnione niskiej jakości treścią. Algorytm musiałby naprawdę skutecznie filtrować treści, żeby wyświetlać satysfakcjonujące wyniki wyszukiwania.
Przynajmniej ja nie widzę żadnej szansy na zagrożenie pozycji Google w tej kwestii.