Kategorie

Barbara Zadrożna CZYTAJ BIO AUTORA

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci: 5 min.

Zagraniczna konkurencja wycofuje się z kraju. Polscy konsumenci doceniają rodzime marki

Dane statystyczne wskazują jednoznacznie, że Polacy coraz chętniej sięgają po rodzime produkty i marki. Zagraniczni konkurenci w wielu segmentach handlowych przegrywają z krajowymi przedsiębiorstwami.

CroppTown

marka CroppTwon radzi sobie coraz lepiej | logotyp z cropp.pl

W tym roku z ulic polskich miast i galerii handlowych znikną kolejne marki

Jak podaje firma doradcza CBRE, niebawem z polskiego rynku znikną salony sieciowe Jackpot’a i Cottonfield’a – ostatnie sklepy mają zostać zamknięte na dobre jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Eksperci przekonują, że to kolejne zagraniczne marki, którym nie udało się zaaklimatyzować w Polsce; z nieoficjalnych informacji wynika również, że w 2014r. zamknięte mogą zostać również: sklepy z francuską odzieżą Jacqueline Riu oraz Camaieu, a także sieci obuwnicze Bata, Humanic o perfumerie Marionnaud. Decyzje o zamknięciu sieci sprzedaży w Polsce wynikają głównie z restrukturyzacji działalności spółek oraz rezygnowania z rynków o niepewnym potencjale.

Kiepskie wyniki w segmencie detalicznym. Firmy wycofują się z polskiego rynku

O wycofaniu się kolejnych spółek z polskiego rynku mają zadecydować wyniki sprzedaży detalicznej oraz szacunkowe wyniki w kolejnych kw. Przypomnijmy, że w poprzednim roku zdecydowanie osłabły wyniki rejestrowane przez sektor obuwniczy i odzieżowy; spadające marże na produktach, a także wyraźny wzrost kosztów spowodowały chwilowe zamrożenie rynku. Z ustaleń DGP wynika, że to właśnie 2013r. okazał się być najtrudniejszym dla spółki IC Companys, która zarządza Cottonfield’em oraz Jackpot’em.

Ostatecznie, zagraniczni inwestorzy muszą liczyć się z nadal rosnącą konkurencją ze strony polskich przedsiębiorstw w segmencie handlu. Firmy takie jak CCC oraz LPP (ta ostatnia odpowiada m.in. za marki: CroppTown, House, Reserved, Sinsay oraz kilka innych) notują rekordowe zyski, co wynika ze znacznie lepszej rozpoznawalności wśród polskich konsumentów. Warto podkreślić, że tylko LPP wzrosło w skali roku o blisko 30 % w porównaniu rok do roku – 2012r. i 2013r. Nieco mniejszymi przychodami może pochwalić się CCC, bo na poziomie nieco ponad 23 %, ale to nadal wyniki, które uplasowały się znacznie wyżej od pierwotnych oczekiwań analityków.

Specjaliści są jednocześnie zdania, że polskie firmy (szczególnie w sektorze handlowym) w okresie kryzysu potrafiły nie tylko zoptymalizować koszty, ale i jednocześnie prowadzić zaktywizowaną działalność, która pozwala im na podążanie za zachodnimi trendami w Europie i na świecie.

Uważasz, że to był dobry artykuł? A może coś jest niezrozumiałe?

Autor tego materiału czeka na Twój komentarz. Serio.

MACIE RACJĘ. NAPISZĘ KOMENTARZ
0

Barbara Zadrożna

Redaktor działów: Finanse i bankowość. Specjalizuje się w tematyce okołogospodarczej i politycznej.
Dobrze spędzone wakacje?

Barbara Zadrożna

Programy graficzne na komputer

Barbara Zadrożna

Sypialnia jak z bajki!

Barbara Zadrożna

Pierwsza wyprawa w góry

Barbara Zadrożna

Zaproszenie na urodziny

Barbara Zadrożna

W co inwestować w czasach kryzysu?

Barbara Zadrożna

Czekamy na Twój komentarz